Regulamin Sklepu Online
REGULAMIN SKLEPU ONLINE
- DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym Regulaminie Sklepu Online jest mowa o:
1) sprzedawcy – rozumie się przez to Zakład Doświadczalno-Produkcyjny Przetwórstwa Spożywczego MAS-AR sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (71-550), ul. Kazimierza Królewicza 4, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000197446, NIP: 8510108290, REGON: 810537428, wysokość kapitału zakładowego: 50000 zł, adres e-mail: biuro@wedlinymasar.pl, numer telefonu: 512005211.
2) sklepie – rozumie się przez to sklep online dostępny pod adresem http://wedlinymasar.pl prowadzony przez sprzedawcę,
3) regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin Sklepu Online,
4) towarze lub towarach – rozumie się przez to towar lub towary wskazane w sklepie, przeznaczone do sprzedaży przez sprzedawcę,
5) kliencie – rozumie się przez to pełnoletnią osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych oraz osobę prawną dokonującą zakupu towaru lub towarów w sklepie,
6) konsumencie – rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą ze sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
7) zamówieniu – rozumie się przez to oświadczenie woli klienta, stanowiące ofertę w rozumieniu przepisów prawa cywilnego złożoną przez klienta sprzedawcy w zakresie zawarcia umowy sprzedaży wskazanego towaru lub wskazanych towarów.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady sprzedaży towarów w sklepie online oraz zasady dostawy sprzedanych towarów do klienta.
- W celu korzystania ze sklepu online, w tym w szczególności składania zamówień, konieczne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych w postaci posiadania:
1) komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet,
2) systemu operacyjnego Windows, Linux, Mac OS lub Android,
3) przeglądarki internetowej obsługującej HTML4, HTML5 oraz Javascript,
4) aktywnego numeru telefonu komórkowego.
III. PODSTAWOWE ZASADY SPRZEDAŻY I DOSTAWY TOWARÓW
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet na podstawie zamówień złożonych przez stronę internetową sklepu online.
- Sprzedawca, za pośrednictwem transportu własnego, umożliwia dostawę towarów ze sklepu online w granicach administracyjnych miasta Szczecin.
- Kupującymi mogą być wyłącznie klienci.
- Ceny towarów oraz koszty dostawy w sklepie online są cenami brutto VAT, wyrażonymi w złotych polskich.
- W ofercie sklepu online znajdują się również towary o zmiennej wadze (przygotowywane przed wysyłką; z adnotacją w opisie towaru). Podana w sklepie online waga ww. towarów jest orientacyjna. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby ostateczna waga zamówionego towaru była jak najbardziej zbliżona do orientacyjnej wagi wskazanej w zamówieniu. W przypadku gdy ostateczna waga zamówienia będzie się różnić o więcej niż 15 % wagi wskazanej w zamówieniu, klient ma prawo do anulowania zamówienia. Ostateczna waga towaru i jego cena jest podawana klientowi na podstawie jego rzeczywistej wagi przed wysyłką towaru i jest uwidoczniona na fakturze VAT lub paragonie. Klient, który zamawia towar o zmiennej wadze akceptuje jego ostateczną wagę i cenę.
- Telefoniczne potwierdzenie przez sprzedawcę zakresu realizowanego zamówienia stanowi przyjęcie zamówienia w zakresie możliwym do realizacji. Uwidocznienie towarów w sklepie online nie jest jednoznaczne z możliwością realizacji zamówienia.
- Realizacja dostawy może być wykonana za pośrednictwem transportu własnego sprzedawcy, przy czym koszt dostawy uzależniony jest od miejsca dostawy oraz wartości zamówienia.
- Realizacja dostawy jest możliwa wyłącznie w granicach administracyjnych miasta Szczecin.
- Koszt dostawy wynosi:
1) 12,50 zł brutto w przypadku gdy dostawa ma być zrealizowana w promieniu do 3 km od siedziby sprzedawcy,
2) 14,50 zł brutto w przypadku gdy dostawa ma być zrealizowana w promieniu od 3 km do 5 km od siedziby sprzedawcy,
3) 2,2 zł / km brutto gdy dostawa ma być zrealizowana w promieniu od 5 do 7 km od siedziby sprzedawcy,
4) 3,5 zł / km brutto gdy dostawa ma być zrealizowana w promieniu powyżej 7 km od siedziby sprzedawcy,
- ZAMÓWIENIE
- Zamówienia w sklepie online klient może składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Zamówienie składa się wybierając towary z asortymentu znajdującego się na stronie sklepu online, poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” przy danym towarze, a następnie wskazanie formy odbioru przedmiotu zamówienia, podanie danych niezbędnych do ewentualnej dostawy oraz potwierdzenie całego Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
- Do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” Klient ma możliwość zmiany zamówienia.
- Wartość zamówienia obejmująca cenę towaru oraz koszty jego dostawy przedstawiona jest w koszyku.
- W przypadku towaru o zmiennej wadze cena w koszyku jest orientacyjna, a ostateczna cena towaru o zmiennej wadze określona jest na podstawie jego rzeczywistej wagi i podawana jest przez sprzedawcę klientowi telefonicznie. Waga towaru i jego ostateczna cena uwidocznione są na fakturze VAT lub paragonie.
- Przyjęcie zamówienia zostaje potwierdzone przez sprzedawcę telefonicznie.
- Zapłata za zamówienie może nastąpić kartą płatniczą lub gotówką przy odbiorze przedmiotu zamówienia.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta.
- Termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od dnia wydania konsumentowi zamówionego towaru.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, konsument:
1) powinien poinformować sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia wydania konsumentowi zamówionego towaru.
2) może skorzystać ze wzoru formularza stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy konsumentowi zwracane są wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym sprzedawca został poinformowany o decyzji konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- W przypadku odstąpienia od umowy, konsument zobowiązany jest zwrócić podlegające zwrotowi towary w stanie niepogorszonym. Zwrot towarów powinien nastąpić na adres sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
1) umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
2) umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- DOSTAWA
- Termin realizacji dostawy zamówienia ustalany jest telefonicznie z klientem.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ustalonej godziny dostawy w przypadku zdarzeń losowych, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu zmiany z klientem.
3. Adres realizacji dostawy zamówienia klient określa w zamówieniu. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji dostawy w sytuacji gdy:
1) istnieją trudności z ustaleniem tożsamości klienta,
2) zamówienia nie udało się potwierdzić.
- Dostawca doręcza przedmiot zamówienia osobie obecnej pod adresem wskazanym przez klienta, przy czym dostawca nie jest uprawniony do weryfikowania danych osobowych odbiorcy przedmiotu zamówienia.
- W przypadku nieobecności klienta bądź innej osoby pod adresem wskazanym przez klienta, sprzedawca podejmuje próbę kontaktu telefonicznego z klientem celem ustalenia nowego terminu dostawy, przy czym klient ponosi opłatę również za dodatkową dostawę wynikłą z nieobecności.VII. REKLAMACJE
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia towarów wolnych od wad.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w ramach rękojmi na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje dotyczące niezgodności towaru z umową należy zgłaszać pisemnie na adres sprzedawcy lub elektronicznie na adres e-mail sprzedawcy.
- Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać co najmniej dane klienta, opis stwierdzonej wady, dzień stwierdzenia lub ujawnienia się wady oraz wskazanie żądania sposobu załatwienia reklamacji.
- Sklep rozpoznaje reklamację klienta w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
- O sposobie rozstrzygnięcia reklamacji sprzedawca poinformuje klienta pisemnie lub elektronicznie na jego adres e-mail.
- Klient posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy polskiego prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy ustawy Kodeks cywilny oraz przepisy ustawy o prawach konsumenta.
Załącznik do regulaminu
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Zakład Doświadczalno-Produkcyjny Przetwórstwa Spożywczego MAS-AR sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (71-550), ul. Kazimierza Królewicza 4
Ja ……………………….. niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy ……………………………………………………..
Data odbioru: ……………………………………..
Imię i nazwisko konsumenta: ……………………………………..
Adres konsumenta: …………………………………………………..
………………………………………
Data i podpis konsumenta